Jak wybrać sprzęt do fotografii krajobrazowej?

Fotografia krajobrazowa ma jedną niepodważalną zaletę – podoba się niemal wszystkim. Trudno znaleźć jakąkolwiek osobę,

która nie zachwyci się uwiecznionym widokiem plaży, jeziora, gór, wodospadu, fiordu czy lasu. I trudno się temu dziwić, gdyż dobrze sfotografowany pejzaż pokazuje swój urok, oryginalność i niebanalny charakter. Jednak wykonanie dobrego zdjęcia krajobrazu nie jest proste. Z doświadczenia wiem, iż wymaga nie tylko kreatywności i zastosowania się do podstawowych zasad, ale także posiadania odpowiedniego sprzętu. Wielu początkujących fotografów, którzy marzą o wykonywaniu ciekawych zdjęć pejzażów zadaje mi pytanie, jak tego dokonać. W takich przypadkach zawsze odpowiadam, iż pierwszym krokiem jest skompletowanie odpowiedniego sprzętu.

Aparat

Fotografia krajobrazowa nie wymaga specjalnego typu aparatu – w większości przypadków wystarczy nowoczesna cyfrówka (tym bardziej, iż zdecydowana większość modeli jest wyposażona w funkcje przydatne do fotografowania pejzaży – na przykład timer, długi czas ekspozycji, wstępne podnoszenie lustra czy automatyczna panorama). Jednak kupując aparat przeznaczony do fotografii krajobrazowej warto zwrócić uwagę na to, czy sprzęt charakteryzuje się odpowiednią dynamiką (pozwalającą zarejestrować sporą ilość szczegółów) oraz dużą matrycą i wystarczającą liczbą pikseli (co pozwala na robienie dobrych jakościowo odbitek).

Obiektyw

Fotografia krajobrazowa wymaga odpowiedniego obiektywu – najlepiej szerokokątnego i stałoogniskowego. W tym przypadku nie ma konieczności kupowania obiektywu charakteryzującego się ogromną jasnością i stabilnością, gdyż można wykorzystać wiele dodatkowych akcesoriów.

Akcesoria

Każdy miłośnik fotografii krajobrazowej, który pragnie na dłużej związać się ze zdjęciami tego typu powinien zaopatrzyć się w dodatkowe akcesoria, które w znaczący sposób ułatwią mu wykonywanie ciekawych ujęć. W tym przypadku zawsze polecam zakup statywu, filtrów, wężyka spustowego lub automatycznego pilota do wyzwalania migawki. Na długie wędrówki w poszukiwaniu przepięknych widoków przyda się także odpowiedni bagaż (torba lub plecak), w którym będzie można umieścić cały niezbędny sprzęt.

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )